Sala estable dedicada ao pintor Tino Grandío
SALA 13 da sección de ARTE GALEGA
Temática: Belas Artes
Onde se desenvolve: Museo provincial de Lugo
Cando: 26/10/2023
ás 19:00h.
Formato: Presencial
O museo lucense ven de rematar os traballos de remodelación, acondicionamento e renovación museográfica dalgunhas das súas salas e coleccións para poder dispoñer dunha sala monográfica de Tino Grandío.
Ata o de agora tan só estaban expostos cinco cadros do pintor, Virxe dos Ollos Grandes, procedente do Colexio Fingoi, Retrato da miña nai, O cazador, Feira de burros e Cura de aldea con fregueses, doados os catro no seu día por José Fernández López, un dos máis importantes benfeitores do museo. Coa nova formulación o público terá acceso a máis obras de Grandío.
Nos últimos anos a colección do pintor aumentou considerablemente, tanto en cantidade como en calidade, grazas aos depósitos efectuados por familiares do artista. O primeiro deles en marzo do ano 2013, o de Branca Grandío Rodríguez e Ana María Isabel Codesal, sobriñas do pintor, e máis recentemente, en maio deste ano, o depósito Figueroa, Codesal, Grandío. Tanto é así que na actualidade a colección TINO GRANDÍO do Museo Provincial está composta por un total de 29 cadros, entre debuxos e pinturas. A SALA 13 acollerá a maior parte da colección o cal permitirá mostrar as diferentes etapas e mesmo apreciar a evolución técnica e artística do pintor.
Lembraremos que Constantino Grandío López naceu en Lousada, Guntín, Lugo, o día 1 de decembro de 1924 e morreu en Lugo o 23 de abril de 1977. Que sendo mozo puxéronse de manifesto as súas inquedanzas artísticas y que en 1951 recibiu unha pensión da Deputación de Lugo, o que facilitou a súa estancia en Madrid, onde estableceu a súa residencia. Na capital adicouse á pintura, aproximouse ás vangardas e relacionouse con importantes artistas e personaxes do momento. Con todo, Galicia permaneceu na súa obra, sempre de maneira obvia ou no fondo das súas creacións.
Grandío desprazouse entre a figuración e a abstracción a procura da singular linguaxe pictórica, aparentemente sinxela ou esencial, que o caracteriza e fai que a súa obra sexa ben recoñecible.
Nesa evolución pérdense as liñas do debuxo e os contornos das figuras fúndense para dar paso ao predominio da mancha. A materia, tan evidente nas primeiras obras, perde forza ata ser substituída por texturas suaves. E aos poucos prodúcese o abandono da cor saturada, propio das composicións costumistas das primeiras etapas da súa traxectoria, cara a madurez do seu traballo caracterizado polo manexo dos grises ricos en tonalidades e matices.
A colección de cadros de Tino Grandío do Museo Provincial permítenos aproximarnos ao autor e apreciar o proceso de transformación da súa pintura e converte ao centro lugués nun lugar de referencia imprescindible para quen desexe contemplar, admirar, estudar e valorar a arte deste autor.
Galería
Enlaces de interese
Tamén che pode interesar
75 cabodano da sinatura de As cruces de pedra na Galiza. Alfonso R. Castelao
75 cabodano da sinatura de As cruces de pedra na Galiza. Alfonso R. Castelao