Fotografía a Cegas II
Obradoiro de luz
Temática: Accesibilidade, integración e inclusión
Esta acción forma parte de: Fotografía a Cegas
Onde se desenvolve: Museo provincial de Lugo | Museo provincial do Mar | Museo-Fortaleza San Paio de Narla | Pazo de Tor
2015
Presencial
Tras a primeira experiencia recollida nos obradoiros de Fotografía a Cegas, os resultados convidan á continuación dunha actividade que demostra unha gran amplitude de posibilidades tanto expresivas como interpretativas, o interese e motivación dos alumnos foi o maior aliciente para manter a liña de traballo e a experimentación contorna á imaxe fotográfica desde un ángulo non visual.
Nos últimos obradoiros, Fotografía a Cegas II xerouse unha liña de traballo sobre ao concepto da imaxe narrada, o fala e escóitaa como ferramentas de foco de atención nun contexto onde a fotografía rexistra o impulso concreto dun instante que debe ser rexistrado, lembrado e compartido.
A fotografía ten un claro propósito de lectura universal coa cal se pode compartir a motivación do impulso fotográfico, e precisamente o lanzo que demostra un cego ao introducirse nun campo tan adverso evidencia o anhelo de rexistrar a fugacidade do instante. Os resultados obtidos nos obradoiros, son fotografías que se acompañan do contexto como apoio e estimulo ao impulso, unha conversación, un sorbo doce, un son de fondo ou o tacto dunha man que motivan o acto fotográfico, a consecuente imaxe en papel acompáñase dun intercambio verbal entre o emisor da fotografía e o receptor que actúa tamén como locutor do taller, compártese por ambas as partes e en definitiva dialógase dobremente tanto a motivación como a interpretación.
Unha das novidades dos obradoiros foi a introdución de carga audiovisual por medio de exercicios realizados con cámaras de vídeo, as propostas expostas buscaban a interpretación espacial co fin de narrar o acto de focalizar a imaxe parlante, os resultados mostran unha estética imaxinativa, a imaxe en movemento acompañada do audio narrativo conflúen nunha tendencia creativa e poética da imaxe e a escena.
Doutra banda, os alumnos nesta ocasión puideron experimentar a plasticidade da fotografía por medio da lectura táctil dos contornos e relevos de imaxes, atopando as pautas dun código dúctil que achegaron en colaboración os artistas convidados aos obradoiros.
As conclusións mantéñense abertas, porque os obradoiros son unha pauta introdutoria a un proceso de aprendizaxe contorna á fotografía a cegas, pero a procura persoal e as sinerxias atopadas nestes talleres son as verdadeiras ferramentas de comunicación, esta experiencia resúmese cun devandito popular, non hai peor cego que o que non quere ver.
Galería
Tamén lle pode interesar
Memoria Audiovisual: 13 anos de Fotografía a Cegas
Memoria Audiovisual: 13 anos de Fotografía a Cegas